NieuwsPc

Meest gespeelde PC games van 2021

10 Apex Legends – 228,439 (Steam)

De Apex Legends-stealth van Respawn kwam uit het niets en veroverde vervolgens het Battle Royale-genre stormenderhand. Het bleek het perfecte recept voor meeslepende gameplay, AAA-productiekwaliteit en een gratis te spelen bedrijfsmodel waarmee het erin slaagde Fortnite en PUBG tijdelijk te onttronen als meest gespeelde en meest bekeken multiplayer-game.

De cijfers zijn gedaald sinds de openingsmaand die een recordaantal van 2 miljoen gelijktijdige spelers zag, maar ondanks de incidentele hobbels onderweg, is de community behoorlijk groot gebleven. We kunnen rustig zeggen dat Apex zich een weg heeft gebaand naar het genre en zijn plaats voor de nabije toekomst heeft veiliggesteld.

Tot nu toe heeft Apex Legends in 2021 alleen al een piek van 228.439 op Steam. Met console-nummers daaraan toegevoegd, zou het ons niet verbazen als het totaal op een goede dag een miljoen zou bereiken.

9 PUBG – 458,778

De game die de afgelopen jaren het hele multiplayer-gaminglandschap een nieuwe vorm gaf, trekt nog steeds een enorm publiek, ondanks dat het Battle Royale-genre overspoeld wordt met copycat-titels.

Het meest opvallende is natuurlijk dat het werd gekopieerd door en vervolgens werd vervangen door Fortnite van Epic Games. Het premiummodel van PUBG en zijn traagheid bij het aankomen op consoles zorgden ervoor dat het vrij snel achterop raakte toen Fortnite aan populariteit begon te winnen.

Maar hoewel PUBG misschien niet langer de strijd aangaat met de grootste battle royal games, biedt het nog steeds een tactische militaire sim-ervaring die niet wordt geëvenaard door andere games in het genre. Dit, en het feit dat de mobiele versie ook extreem populair is (nummers niet opgenomen in bovenstaande statistieken), geeft aan dat ook in 2021 PUBG enorm populair was.

Het hoogste aantal gelijktijdige spelers voor PUBG in 2021 was 458.778.

8 Dota 2 – 648,875

Een gevoel dat al lang als vanzelfsprekend wordt beschouwd, is dat het Multiplayer Online Battle Arena-genre aan het uitsterven is. Maar hoewel het waar is dat MOBA-games geen groei zien zoals ze ooit waren, moet je geen seconde denken dat ze niet nog steeds ongelooflijk populair zijn.
DOTA 2, het vervolg op de grondlegger van het genre, verslaat nog steeds het grootste deel van de concurrentie. In de afgelopen 12 maanden bereikt het regelmatig een miljoen gelijktijdige spelers en soms wordt dat totaal overschreden, ondanks dat het al bijna tien jaar bestaat.

Net als CS: GO, heeft de aanwezigheid van esports en een gepassioneerde community van spelers gekoesterd die geen haast hebben om naar een andere game over te stappen. DOTA 2 is groot in het oosten, met name in China, dat een aanzienlijk percentage van zijn spelersbestand uitmaakt.

7 New World – <strong class=””>913,634</strong>

Amazon’s eerste uitstapje naar AAA MMORPG’s was een doorslaand succes met de lancering van New World in september. Met enorme productiewaarden en een solide vechtsysteem dat erg Souls-geïnspireerd aanvoelt, ziet en speelt New World erg veel als een ‘next-gen’ MMORPG, zelfs als het ontwerp geen bijzonder innovatieve functies heeft.

Het bleek zeker populair, met een spelersbestand dat in de dagen onmiddellijk na de lancering tot enorme proporties groeide – nou ja, in ieder geval zoveel als de servers aankonden! Op zijn hoogtepunt werd New World door bijna 1 miljoen tegelijk gespeeld, waardoor het naar nummer 4 op onze lijst vloog.

6 Counter-Strike: GO – 1.2 Miljoen

Counter-Strike: GO is de FPS die maar niet stopt. April 2020 zag het hoogste aantal gelijktijdige spelers ooit, met meer dan 1,3 miljoen. Dat is op zich niet alleen een enorm indrukwekkend cijfer, maar de game levert dit soort prestaties al acht jaar lang.

Dit jaar heeft CS:GO tot nu toe een piek bereikt van 1.198.581.

Een sterke esports-aanwezigheid en de merkkracht van een franchise die al sinds het einde van de jaren negentig bestaat, hebben ervoor gezorgd dat CS: GO nieuwere releases voor bleef. Het spel blijft vooral in Europa, met landen als Rusland die enorm bijdragen aan de totale omvang van de actieve gemeenschap.

5 Minecraft – 1.4 Miljoen+

Minecraft is een ontstopbare kracht die maar door blijft rollen, maar we erkennen dat we een beetje vals spelen met onze vermelde statistiek hier.

Technisch gezien zouden onze gegevens Minecraft onder Apex Legends moeten plaatsen. Het punt is dat, hoewel we alleen gegevens uit 2015 hebben, we zeker weten dat Minecraft zijn spelersbestand de afgelopen vier jaar alleen maar exponentieel heeft vergroot. U hoeft alleen maar naar de maandelijkse actieve gebruikers (MAU) te kijken voor bewijs.

Ter vergelijking en om enige context te bieden over het feit dat we Minecraft hebben verhoogd zonder een recentere gelijktijdige statistiek, had DOTA 2 begin 2019 een geschatte MAU van 11,9 miljoen. Minecraft heeft tien keer dat aantal.

Onze 1,4 miljoen gelijktijdige statistieken zijn ontleend aan een Polygon-artikel in 2015 toen Minecraft’s MAU werd geschat op minder dan 40 miljoen. Het zou niet uitgesloten zijn dat Minecraft nu af en toe meer dan drie keer dat gelijktijdige aantal ziet.

4 Roblox – ‘Bijna 4 Miljoen’

Roblox is enorm populair geworden sinds de lancering in 2006, vooral in de afgelopen vijf jaar. In 2016 was CEO David Baszuski trots op de 700.000 gelijktijdige spelers en hij verklaarde dat de mijlpaal van 1 miljoen niet ver weg was. Snel vooruit naar 2020 en Roblox’ 7e jaarlijkse Bloxy Awards zag ongelooflijk 4 miljoen spelers tegelijkertijd in-game kijken.
Hoewel de nieuwigheid van het evenement het gelijktijdige aantal voor de doeleinden van deze lijst enigszins vervormt, zijn we er nog steeds van overtuigd dat Roblox zijn plek op nummer 4 op deze lijst verdient. We hebben inderdaad begrepen dat Roblox het hele jaar door vaak meer dan 1 miljoen spelers tegelijkertijd ziet, zelfs buiten speciale evenementen.

3 Crossfire – 8 Miljoen

Het is waarschijnlijk dat tot voor kort de meerderheid van onze lezers nog nooit zou hebben gehoord van een van ’s werelds meest gespeelde videogames. Crossfire, een Counter-Strike-kloon, is een absoluut beest in Korea en zal binnenkort zijn stempel drukken in het westen.

De Koreaanse ontwikkelaar Smilegate Entertainment heeft onlangs een deal gesloten met Microsoft waardoor een nieuwe versie van de game genaamd Crossfire X in 2021 exclusief naar Microsoft-platforms zal komen.

We weten echter niet zeker of dat vervolg dezelfde gelijktijdige cijfers zal zien. Het zou er echt van afhangen of de volgende versie van het spel een wereldwijde lancering zal zien of dat het iets is dat specifiek voor de westerse markt wordt voorbereid.

Het heeft zeker veel waar te maken als het de beweringen van Smilegate van 8 miljoen gelijktijdige spelers gaat evenaren. Dat is een statistiek waarvan we moeten opmerken dat deze al een aantal jaren wordt aangeprezen, dus het is eigenlijk een beetje onduidelijk over de huidige communitygrootte van de game.

2 League of Legends – 8 Miljoen

Eerder in deze lijst noemden we de aanhoudende populariteit van DOTA 2 als bewijs dat het MOBA-genre verre van dood is, maar de nummers van League of Legends blazen die volledig weg. Volgens Riot Games wordt League of Legends bijna elke dag door ongeveer 8 miljoen mensen gespeeld.

Dat is echt heel veel, en zou het waarschijnlijk bovenaan deze lijst moeten zien staan, puur op basis van consistentie, maar we hebben de statistiek ingesteld op de piek, dus we zullen de verleiding weerstaan ​​

Nogmaals, een sterke esports-scene heeft League of Legends geholpen om zijn gemeenschap vast te houden, die routinematig in de miljoenen opduikt om competitieve toernooien online te bekijken. De League of Legends World Championships 2019 brak de kijkersrecords van Twitch met 1,7 miljoen kijkers.

1 Fortnite – 12.3 Miljoen

Of je Fortnite nou haat of helemaal geweldig vindt, het moet zeker de geschiedenis ingaan als een van de belangrijkste videogames ooit gemaakt.

Fortnite is een constant veranderende wereld en hervormt zichzelf met verschillende functies en gimmicks naarmate nieuwe trends opduiken. Het is in wezen elke maand een nieuwe game dankzij de inhoud van de battle pass, en het is er ook in geslaagd om zichzelf in te werken in de popcultuur door samen te werken met muzikanten en beroemde boegbeelden.

Het was zelfs tijdens het Astronomical Concert in 2020 dat Fortnite een piek van 12,3 miljoen gelijktijdige spelers bereikte, terwijl spelers stroomden om te zien hoe Travis Scott een nieuwe single debuteerde.

Gerelateerde berichten

1 of 16